dijous, 24 de gener del 2013

D'Art gramàtic

Avui que es compleixen 100 anys de les Normes ortogràfiques de Pompeu Fabra, que tant ens consta respectar, aquí teniu un poema molt "gramatical". 
Quins recursos literaris es fan servir?

D'ART GRAMÀTIC

Sóc com una sinalefa
puig ma vida és un poema,
puc tenir un diacrític
i en vers canviar de tema.

Puc semblar un pèl cursiva,
car tinc lèxic amb els mots,
fins aquells que ténen hiats
o uns diftongs molt ben posats.

Doncs jo estimo el meu verb,
el meu complement directe!
És qui sempre ha predicat
gaudir d'una bona lletra.

I ha sigut determinant
compartir la meva parla
amb qui té un punt volat.
Us ho puc dir de paraula,
que tot té un significat,
això no és un dialecte!
Sinó una llengua amb propietat. 

Rosa Pou i Batlle

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada