dissabte, 19 de gener del 2013

Lluna de gener

Coneguem dades de la biografia de Marià Villlangómez a partir de fragments d’una de les seves obres més representatives: L’any en estampes.

Activitat: Llegiu en grups de 2 o 3 persones els diferents fragments seleccionats de L'any en estampes i les dades biogràfiques de l'autor que trobareu en aquest enllaç i buscau imatges que els il·lustrin. L'Any en estampes

Podeu fer servir aquest document o bé algun altre format audiovisual. També podeu ampliar la informació cercant altres fragments de l'obra i dades de l'autor. (Recordau que sempre s'ha de dir d'on procedeixen les imatges)

Exemple:
"A les ciutats no es pot comprendre aquesta amable companyia de la lluna. El ciutadà modern viu desentès de la lluna dels romàntics i dels antics. Ací la nit és la nit, com als primers temps del món. Suament lluminosa, amb lloms argentats de serres i perceptibles camins, com aquest vespre."
(Fragment de "Lluna de gener", L'any en estampes, Marià Villangómez)

El 10 de gener de 1913 neix Marià Villangómez i Llobet al carrer d'Ignasi Riquer núm. 23 de Dalt Vila.




"Ignasi Riquer, 23, Eivissa. Quantes de vegades he escrit aquesta adreça, a tota mena de papers: documents, sobres, targetes, impresos! Era l'adreça de la meva casa de veritat, la de la casa on vaig néixer i on vaig viure fins a la mort del meu pare, quan jo tenia cinquanta-quatre anys..." 


(El llambreig en la fosca,  Marià Villangómez. Editat per l'IEE l'any 2000)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada